23. november 2011

Prøver meg på nytt

Prøver å blogge på nytt, ha en blogg der de hjemme kan lese mens jeg bor i Kristiansand. Nå for tiden er det eksamenslesing for fullt, så er greit med et avbrekk i ny og ne.
Skolen har blitt mitt nye hjem, bruker 10 - 16 timer hver dag på skolen. Jeg leser og leser, men vet ikke helt hva jeg lærer, tiden får vise på eksamen. Det som er problemet, er at jeg aldri har hatt en skikkelig eksamen før. Det har vært matte, men der må oppgaver gjøres. Så problemet mitt er - hvordan lærer jeg best? Lærer jeg best ved å bare lese, skrive notater, eller er det tankekart og diskusjon som er min ting? Jeg har iallefall ikke peiling, så denne uken skal litt av hvert prøves. Jeg har lest. Jeg har skrevet 110 sider med notater (ja, det er mye, men har mye pensum), og jeg har diskutert litt. Men i dagene fremover blir det tankekart, diskusjon, oppgaver og generelt - PUGGING. Krysser fingrer og bein for at dette skal gå bra. Virkelig.

Hardt liv... hehe

Men ellers... så syns jeg eksamenstiden er koselig. Det blir mye sosialisering på skolen, vi leser og koser oss mye. Spiser litt ekstra god mat.. og ikke minst - DET ER SNART JUL.  Koseligste og desidert den beste tiden i året. Gleder meg masse til å komme hjem til familien og venner.

1 kommentar:

  1. Flinka jentå :-) Det kommer til å gå kjempebra!!!
    GODE KLEM

    SvarSlett